• In English
  • Законодавчі вимоги щодо оформлення звернень громадян
    , опубліковано 20 Жовтня 2017 року о 14:14

    На перший погляд – написати звернення дуже легко. Однак, склалася така ситуація, що значна частина звернень громадян, які надходять до Сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області (надалі – сектор) оформлені невірно та не відповідають вимогам чинного законодавства, у зв’язку з чим розглянути порушені у зверненні питання не є можливим.

    Отже,  існують певні вимоги чинного законодавства, про які громадяни не знають, або не звертають уваги, але які справляють чи не визначальний вплив при розгляді звернень. В даній статті розглянемо основні вимоги чинного законодавства щодо оформлення звернень громадян.

    Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. В своїй діяльності сектор керується ЗУ «Про звернення громадян»,  ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ЗУ «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Положенням та іншими нормативно-правовими актами, які регулюють відносини в цій сфері.

    В більшості випадків для перевірки питань, порушених у зверненні необхідно здійснити відповідний позаплановий захід. Оскільки, на період до 31 грудня 2017 року Законом України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

    Поряд з тим статтею 3 Закону передбачено підстави для проведення позапланового заходу, зокрема щодо обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав, який  проводиться органом державного нагляду (контролю) за погодженням Державної регуляторної служби».

    В свою чергу Державна регуляторна служба України наказом від 20.01.2017 №56/5 затвердила форму та Порядок надання погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав. Отримання згоди потребує додаткових відомостей про суб’єктів господарювання, діями або бездіяльністю якого, були порушені права громадянина. Зокрема, до таких відомостей відносяться:

    • найменування суб’єкта господарювання – юридичної особи та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи – підприємця, у відношенні якого подається звернення;
    • місце провадження господарської діяльності суб’єктом господарювання, у відношенні якого подається звернення;
    • місцезнаходження суб’єкта господарювання – юридичної особи та/або його відокремленого підрозділу, місце проживання фізичної особи – підприємця, у відношенні якого подається звернення;
    • обґрунтована суть питання щодо якого виникла потреба у поданні запиту;
    • підтверджуючі документи, що засвідчують про застосовані ціни (тарифи), тобто чеки, квитанції, рахунки тощо.

    Крім того, вимоги до звернення визначено статтею 5 ЗУ «Про звернення громадян. У зверненні має бути зазначене прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження.

    З питань, що виникли внаслідок перегляду даної статті ви можете звертатись до сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області: м. Чернівці,      вул. Сторожинецька, 115 або за тел. (0372) 55-83-77  для отримання консультацій та роз’яснень з питань ціноутворення і контролю за регульованими цінами.

    Call Now Button
    Будь в курсі подій