
До управління захисту споживачів Держпродспоживслужби в Чернівецькій області досить часто звертаються споживачі щодо порушення їхніх прав при наданні житлово-комунальних послуг. Що необхідно знати, щоб захистити свої права, керуючись нормами законодавства? У статті 12 Закону України “Про житлово-комунальні послуги” від 09.11.2017 №2189 зазначено, що їх надають виключно на договірних засадах. Угоди про надання житлово-комунальних послуг укладають відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Стаття 7 вказаного закону передбачає, що споживач зобов’язаний укладати договір на надання житлово-комунальних послуг із їх виконавцем, оскільки це саме той документ, на підставі якого можна пред’являти претензії за ненадані або за неякісно надані послуги, а також вимагати перерахунку та відшкодування збитків.
Виконавець, відповідно до ст. 8 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, повинен своєчасно реагувати на виклики споживачів, підписувати акти-претензії, вести облік вимог (претензій) споживачів у зв’язку з порушенням порядку надання таких послуг.
Таким чином, у разі порушення умов договору та неналежного надання житлово-комунальних послуг споживач може письмово звернутись до їх виконавця. Законодавство передбачає складання актів-претензій встановленої форми.
Такий документ складають споживач і представник виконавця та скріплюється їхніми підписами. В акті-претензії мають бути зазначені строки, види, показники порушень, тощо. Якщо представник виконавця не прибув у погоджений умовами договору строк або необґрунтовано відмовився підписувати акт-претензію, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі. Цей документ реєструють уповноважені особи виконавця в журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов’язаний розглянути його та повідомити протягом п’яти робочих днів споживача про задоволення претензії або ж про відмову, вказавши обґрунтування її причини. У разі ненадання протягом визначеного строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.
У такому випадку за захистом своїх прав та інтересів споживач може звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, а в період дії загального карантину – через засоби електронного зв’язку: bucvem@i.ua, info@consumer-cv.gov.ua та письмово поштою за адресою: вул. Сторожинецька, 115, м. Чернівці.
Зразок акту-претензії споживача до виконавця житлово-комунальних послуг.
АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ
____________________________________
(найменування населеного пункту) |
____ ____________ 20 __ р.
|
Згідно з договором про надання послуг з ___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
споживач __________________________________________________________________
(найменування юридичної особи/прізвище, ім’я та по батькові
фізичної особи споживача)
висловлює претензії до ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
(найменування суб’єкта господарювання – виконавця)
щодо якості та/або кількості надання послуг з ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________,
зокрема, стосовно ___________________________________________________________
(інформація про ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг)
____________________________________________________________________
у період з ___ __________________ 20 __ р. по ___ _______________ 20 __ р.
За результатами перевірки встановлено, що ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Додатково: ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Вирішили: ____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
Цей акт-претензію склали:
виконавець комунальних послуг/управитель багатоквартирного будинку | Споживач |
___________________________________
(найменування посади, |
______________________________
(найменування юридичної особи/ |
___________________________________
прізвище, ім’я та по батькові) |
______________________________
прізвище, ім’я та по батькові) |
___________________________________
(місцезнаходження) ___________________________________ ___________________________________ |
______________________________
(місцезнаходження або місце проживання)
______________________________ |
номер телефону _________________________ | номер телефону ____________________ |
_______________
(підпис) |
_______________
(підпис) |
У разі неприбуття виконавця в установлений зазначеним договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії цей документ вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
споживач _______________________________
_______________________________, (прізвище, ім’я та по батькові) що проживає за адресою _______________ (підпис) |
споживач ______________________________
______________________________, (прізвище, ім’я та по батькові) що проживає за адресою _______________ (підпис) |