• In English
  • Що потрібно знати, перш ніж купувати меблі в магазині ?
    , опубліковано 20 Вересня 2019 року о 06:06

    До управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області неодноразово надходили скарги від споживачів на придбані неякісні меблі або на меблі, у яких виявився дефект в процесі експлуатації.  З метою недопущень порушень прав споживачів при купівлі певного товару Головне управління Держпродспоживслужби інформує.

    Наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007 № 104 затверджено «Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами» (надалі – Правила) ,де визначено особливості продажу всіх видів меблів.

    Кожний меблевий виріб повинен мати маркування, яке наноситься на приклеєний до виробу паперовий ярлик, виготовлений друкарським способом. Дозволяється наносити маркування штемпелюванням, штампуванням та випалюванням (розділ ІІ гл.7 Правил).

    Маркування передбачає наявність інформації про назву виробу та артикул.

    На всі вироби, що входять до складу набору (гарнітура) меблів, поряд з ярликом має бути нанесений умовний знак або номер, що вказує на належність виробу до набору (гарнітура).

    До упаковки  меблів має бути прикріплений зразок личкувальної тканини. У разі відсутності упаковки або застосування прозорої (поліетиленової) упаковки зразок тканини має бути прикріплений до виробу.

    Меблі, що надходять у розібраному  вигляді, на вибір споживача продаються як у розібраному, так і в зібраному вигляді.

    На відібрані споживачем меблі виписується товарний чек, де зазначаються номер або найменування торговельного підприємства, назва товару, перелік окремих виробів, які входять до складу набору  (гарнітура), загальна кількість товарів у наборі (гарнітурі), забарвлення та малюнок оздоблювальних, облицювальних матеріалів, фурнітури тощо, артикул, ціна, дата продажу, прізвище, ініціали продавця та його підпис (розділ ІІ гл.7 Правил)  .

    Доставлені споживачу товари приймаються ним згідно з даними, зазначеними в розрахунковому документі (розділ І п. 23 Правил) .

    Доставка товарів споживачу оформляється замовленням-квитанцією або іншим документом із зазначенням найменування суб’єкта господарювання, прізвища споживача, його місця проживання, дати оформлення замовлення, назви товару, артикула, кількості предметів, видів і вартості послуг, часу їх виконання тощо (розділ І п. 24 Правил).

    Доставка товарів здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не установлено згідно з домовленістю сторін. У разі, коли доставка не зроблена через відсутність споживача в обумовленому місці та  в обумовлений час, повторна доставка здійснюється у строк згідно з домовленістю сторін (розділ І п. 25 Правил).

    Днем передачі товару вважається день доставки товару споживачу, а якщо товар   потребує   спеціальної установки (підключення) чи складення – день їх здійснення, за наявності підпису споживача в супровідній документації. Водночас  споживачу надаються  документи із зазначенням гарантійного строку (технічний паспорт тощо).

    У разі виявлення невідповідності товарів умовам продажу (даним, зазначеним у розрахунковому документі), некомплектних або товарів неналежної якості споживач може відмовитися від прийняття цих товарів. У цьому разі оформляється акт, у якому зазначаються причини відмови. На підставі акта суб’єкт господарювання повинен доставити споживачеві товари без недоліків або повернути вартість товарів та послуг.

    Витрати, пов’язані  із заміною  товарів, здійснюються за рахунок суб’єкта господарювання.

    У разі неякісного складання  та  установки  товарів  споживач може вимагати безкоштовного усунення недоліків (розділ І Правил).

    До уваги споживачів!

    У разі придбання меблів  неналежної якості  вимоги споживача розглядаються у відповідності до ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Меблі на замовлення не підлягають обміну відповідно до Переліку товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року N 172. У разі, якщо меблі на замовлення є неналежної якості, в такому випадку вимоги споживача розглядаються у відповідності до ст.10 Закону України «Про захист прав споживачів».

    Гарантійні зобов’язання на меблі зазначаються у супровідній документації  виробника (виконавця послуг).

    Call Now Button
    Будь в курсі подій