• In English
  • Правильно оформляємо “Куточок покупця”
    , опубліковано 24 Вересня 2018 року о 15:15

    Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, повинні надати покупцям повну інформацію як про товари, що продаються ними, так і про себе. Споживачі мають знати про якість і асортимент товарів. Цю та іншу інформацію вони можуть отримати з “Куточка покупця”.  Де розміщувати “Куточок покупця”

                Кожен споживач має право на отримання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Це право споживача закріплено у ст. 4 Закону України “Про захист прав споживачів”.            Вимогу про наявність такої інформації, передбачено Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затверджених постановою КМУ від 15 червня 2006 р. N 833 (далі – Порядок N 833).            Суб’єкти господарювання повинні забезпечити наявність на видному та доступному місці «Куточка покупця» в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книгу відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.            Із цієї вимоги випливає, що обов’язкова наявність інформації для покупців стосується всіх підприємств (одиниць) роздрібної торгівлі та закладів ресторанного господарства незалежно від форм власності.            Що стосується дрібнороздрібної торговельної мережі, до якої відносять торгівлю з лотків, столиків та інші, наявність “Куточка покупця” не передбачена, оскільки інформація має бути розміщена тільки у стаціонарних пунктах торгівлі, що мають торговельний зал.

    У разі здійснення виїзної (виносної) торгівлі, а також продажу товарів з використанням інших  нестаціонарних  засобів  на робочому  місці  продавця  встановлюється  табличка із зазначенням прізвища,  імені та по батькові продавця,  а також  відомості  про суб’єкта господарювання, що організував торгівлю:

    Яку інформацію слід розмістити в “Куточку покупця”

     

    Найменування документа Примітка
    Книга відгуків і пропозицій

     

    Форму Книги відгуків і пропозицій затверджено наказом МЗЕЗторгу України від 24.06.96 р. N 349.

    В  підприємствах  роздрібної  торгівлі,  що мають відділи, Книга  відгуків  і  пропозицій  ведеться  в  кожному  відділі, а у закладах  ресторанного  господарства,  які  мають  декілька  залів обслуговування – в кожному залі обслуговування.

    Копія ліцензії Ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

     

    Копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців Ст. 11 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».
    Постанова КМУ від 15 червня 2006 р. N 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»  
    Правила  продажу окремих видів товарів відповідно до спеціалізації
    суб’єкта  господарювання
    . 
     
    Закон України «Про захист споживачів»  
    Адреси та номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів Згідно з ст.5 ЗУ «Про захист споживачів» такими органами є: територіальні органи Держпродспоживслужби, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування згідно із законом, а також суди.

     

    Наведений перелік документів не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених документів, повинні розміщувати в “Куточку покупця” додаткову інформацію. Перелік цих документів залежить від:

    – виду здійснюваної торговельної діяльності: роздрібна, комісійна торгівля, продаж товарів за замовленнями, торгівля в розстрочку, торгівля на ринках;

    – виду товарів, що реалізуються: продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо.

    Одночасно зазначаємо,  що вимога про наявність на  видному  і доступному місці вищевказаної інформації  стосується також суб’єктів господарювання, що надають послуги, роботи населенню (побутові, туристичні, готельні, ресторанні та інші), які регулюються окремими Правилами та встановлюють додаткові вимоги до розміщення  такої інформації.

     

    Яку відповідальність передбачено за відсутність “Куточка покупця”

     

    У разі якщо суб’єкт господарювання проігнорував вимоги Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів затверджених постановою КМУ від 15 червня 2006 р. N 833 і не розмістив у торговельному залі відповідну інформацію для покупців (наприклад, відсутня Книга відгуків і пропозицій), це вважається порушенням правил торгівлі та відповідно до ст. 155 Кодексу України про адміністративні порушення притягується до відповідальності.

     

    v2 – копія

    Call Now Button
    Будь в курсі подій